Części Kongresu MainStage oraz RetailTec Stage są tłumaczone symultanicznie (j. polski/j. angielski)
8:30 – 9:00
REJESTRACJA UCZESTNIKÓW
9:00 – 9:10
OTWARCIE KONGRESU – Renata Juszkiewicz, Prezes, Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji
9:10 – 9:20
WYSTĄPIENIE PRZEDSTAWICIELI RZĄDU RP
- List premiera Mateusza Morawieckiego
- Tadeusz Kościński, Minister Finansów
- Jacek Bury, Senator RP
- Adam Abramowicz, Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców
9:20 – 9:35
WYZWANIA HANDLU XXI WIEKU – Christian Verschueren, Dyrektor Generalny, EuroCommerce
9:35 – 9:45
HANDEL JAKO KLUCZOWY FILAR TRANSFORMACJI POLSKIEJ GOSPODARKI – prof. Witold Orłowski, Ekonomista, PwC
9:45 – 9:55
WPŁYW REWOLUCJI CYFROWEJ NA ROZWÓJ HANDLU – Adam Czerniak, Główny Ekonomista, Polityka Insight
09:55 – 10:45
Nowy model biznesu.
PREZENTACJA - Jarosław Sokolnicki, Retail & Consumer Goods Industries Country Lead, Microsoft
PANEL DYSKUSYJNY:
- Maciej Herman, Dyrektor Zarządzający, Lotte Wedel
- Jakub Kiwior, Dyrektor zarządzający Visa w regionie Europy Środkowo-Wschodniej
- Agnieszka Kubera, Managing Director Products Poland, Accenture
- Christophe Rabatel, Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny, Carrefour
- Andrzej Skubiszewski, Prezes Zarządu, JTI Polska
- Tomasz Suchański, Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny, Żabka
- Jarosław Sokolnicki, Retail & Consumer Goods Industries Country Lead, Microsoft
- Czy rozwój nowych technologii i ich implementacja wymaga redefinicji modelu biznesowego na linii producent-detalista?
- Dylematy wokół udostępniania precyzyjnych danych o kliencie z rynku sprzedaży detalicznej. Kto powinien mieć do nich dostęp i w jaki sposób się nimi dzielić?
- Aplikacje mobilne i digital signage – nowy kanał komunikacji z klientem i przestrzeń do prowadzenia biznesu. Jakie korzyści niosą te rozwiązania dla producentów i detalistów?
10:45 – 11:05
Przerwa kawowa
11:05 – 11:20 Prezentacja w Strefie Kupców: UPEMI
System QAFP – jakość, której możesz zaufać!
11:20 – 11:35 Prezentacja w Strefie Kupców: MSC
11:05 – 11:25
PRZYSZŁOŚĆ HANDLU
WPROWADZENIE – Katarzyna Zubrzycka, Head of Merchant and Acquirer CEE, VISA
PANEL DYSKUSYJNY:
- Marek Stoiński, Dyrektor Finansowy, JYSK Polska
- Michał Nowaczyk, Członek Zarządu, Lidl Polska
- Katarzyna Zubrzycka, Head of Merchant and Acquirer CEE, VISA
- Czy zmiana zachowań zakupowych konsumentów zmienia organizacje? W jaki sposób firmy mogą podążać za klientem?
- Jak technologia wpływa na kontakt z klientem? Czy nowe formy płatności pomagają zdobyć, a następnie utrzymać zadowolonego klienta?
- Kanał sprzedaży, a doświadczenie klienta: Jak w organizacjach, obsługujących klientów w sklepach tradycyjnych, internetowych i poprzez aplikacje mobilne podchodzi się do zapewnienia unikalnego doświadczenia klienta?
11:25 – 11:35
KONSUMENT PRZYSZŁOŚCI
PREZENTACJA - Karolina Zajdel-Pawlak, Dyrektor Zarządzająca, Nielsen Connect Polska
OPIS:
- Shopping experience. Czy istnieje spójna definicja?
- Czy zakupy to wciąż przyjemne doświadczenie?
- Konsument przyszłości – ewolucja oczekiwań
11:35 – 12:20
WYZWANIA DLA HANDLU – WIZJA LIDERÓW
PANEL DYSKUSYJNY:
- Carolina Garcia Gomez, Prezes Zarządu, IKEA Retail Polska
- Henryk Orfinger, Wiceprezes, dr Irena Eris
- dr Krzysztof Pawiński, Prezes Zarządu, Maspex Group
- Marek Szeib, Prezes Zarządu Auchan w latach 2010-2018
- Karolina Zajdel-Pawlak, Dyrektor Zarządzająca, Nielsen Connect Polska
- Andrzej Bobiński, Dyrektor Zarządzający, Polityka Insight
- Czy istnieje jedna optymalna strategia działania sieci handlowych w czasach rewolucji cyfrowej?
- Czy rozwój nowych technologii wymusi integrację firm wzdłuż łańcucha dostaw?
- Jak nowa generacja konsumentów wpłynie na kierunek rozwoju branży FMCG?
Czy nadchodzi koniec sklepów stacjonarnych? - Handel 4.0 – jak sprawić, by był powszechny i bezpieczny?
- Co może zagrozić rozwojowi polskiego handlu detalicznego w najbliższych latach?
- Jakie działania w zakresie polityki gospodarczej są potrzebne, aby bezpiecznie wprowadzić polskie sklepy w epokę cyfrową?
- Handel detaliczny – hybryda OFFLINE / ONLINE
12:20 – 12:30
TRANSFORMACJA MODELI BIZNESOWYCH W NOWOCZESNYM HANDLU I DYSTRYBUCJI – Marcin Petrykowski, Managing Director, Regional Head & CEO EMEA CEE, S&P Global Ratings
12:30 – 13:15
Lunch
Prezentacja Store of the Future
ŚCIEŻKA SUPPLY CHAIN
13:15 – 14:00
WSPÓŁPRACA Z SIECIAMI HANDLOWYMI JAKO PLATFORMA ROZWOJU MŚP
WPROWADZENIE - Bartosz Urbaniak, Szef Bankowości Agro BNP Paribas na Europę Środkowo-Wschodnią i Afrykę
PANEL DYSKUSYJNY:
- Beata Jankowiak, Członek Zarządu, Jeronimo Martins Polska
- Artur Rytel, Prezes Zarządu, Green Holding Sp. z o.o.
- Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications, Lidl Polska
- Katarzyna Warchał, Członek Zarządu, IKEA Purchasing
- Bartosz Urbaniak, Szef Bankowości Agro BNP Paribas na Europę Środkowo-Wschodnią i Afrykę
- Możliwe strategie rozwoju firm z sektora MŚP
- Współpraca firm z sieciami handlowymi – korzyści, jakie płyną dla sektora MŚP; oczekiwania sieci wobec dostawców
- Marka własna jako element budowania przewagi konkurencyjnej na rynku krajowym i zagranicznym
- Eksport za pośrednictwem sieci handlowych – szansa na zwiększenie sprzedaży
14:00 – 14:50
ROZWÓJ PRODUKTÓW LOKALNYCH I EKOLOGICZNYCH
WPROWADZENIE - Michał Pieprzny, Partner, Deloitte
PANELIŚCI:
- Izabella Byszewska, Prezes Zarządu, Polska Izba Produktu Regionalnego i Lokalnego
- Karol Gębka, Dyrektor Handlowy, Farma Świętokrzyska Sp. z o.o.
- Bartłomiej Grelewicz, Dyrektor Pionu Promocji, Kaufland
- Jean-Phillipe Magre, Prezes Zarządu, Leclerc
- Christophe Rabatel, Prezes Zarządu, Carrefour
- Michał Pieprzny, Partner, Deloitte
- Produkty ekologiczne i regionalne a oczekiwania polskiego konsumenta
- Rola produktów ekologicznych i regionalnych w ofercie handlowej – kierunki rozwoju
- Charakterystyka współpracy między sieciami a dostawcami
- Bariery dalszego rozwoju i recepty jak wspierać wzrost
14:50 – 15:20
Przerwa kawowa
15:20 – 16:05
ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ I ODPOWIEDZIALNE INWESTYCJE
PREZENTACJA: Wymiar finansowy transformacji do ROP 2.0
Jakub Tyczkowski, Prezes Zarządu, Rekopol PANELIŚCI:
Jakub Tyczkowski, Prezes Zarządu, Rekopol PANELIŚCI:
- Wojciech Konecki, Dyrektor Generalny, APPLiA
- Marek Kopyto, Country Manager, Unilever
- Paweł Świętochowski, Kierownik ds. Relacji Biznesowych i Projektów Społecznych, Castorama Polska
- Jakub Tyczkowski, Prezes Zarządu, Rekopol
- Ireneusz Zygmunt, Vice President ds. Zakupów MediaMarktSaturn Polska
- Robert Stanilewicz, dziennikarz ekonomiczny
- Zrównoważony rozwój. Rosnące oczekiwania wobec liderów biznesu
- Nowy model gospodarki odpadami
- Troska o żywność
- Udział sieci handlowych w programie „Czyste powietrze”
- Nowe technologie w centrach dystrybucyjnych
16:05 – 16:20
INWESTYCJE SPOŁECZNE
PREZENTACJA: „Ludzka twarz handlu – inwestycje społeczne w środowiskach lokalnych”
PRELEGENCI:
- Alexander Orlowski, Prezes Zarządu, Transgourmet
- Ks. Waldemar Hanas, Archidiecezja Poznańska
16:20
ZAKOŃCZENIE – Renata Juszkiewicz, Prezes, Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji
16:20 – 19:00
NETWORKING
19:00 - 23:00
MODERN RETAIL GALA
CEREMONIA WRĘCZANIA NAGRÓD „MODERN RETAIL AWARDS”
STREFA KUPCÓW z udziałem kupców z 16 największych sieci
handlowych dostępna przez cały dzień kongresu
13:15 WYSTĄPIENIE PRZEWODNICZĄCEGO RADY PROGRAMOWEJ RETAILTEC – Maciej Witucki, Prezydent Konfederacji „Lewiatan”
13:15 – 13:40 THE MODERN RETAIL ECOSYSTEM. WYKORZYSTANIE DANYCH – OD DATA SCIENTIST DO DAILY ANALYTICS. JAK ZLEWAROWAĆ ZASTOSOWANIE EKOSYSTEMU BI
PANEL DYSKUSYJNY:
- Wspólne potrzeby, ale czy na pewno wspólne interesy?
- Poznaj obiecujące kierunki biznesu oraz nowe trendy w wykorzystaniu danych
- Praktyczne trendy technologiczne, których nie należy przespać
- Janusz Dziurzyński, Principal Director Technology Consulting, Accenture
- Carolina Garcia-Gomez, Prezes Zarządu, Ikea Retail Polska
- Zdzisław Mikłaszewicz, Dyrektor Biura Strategii i Rozwoju Produktów, eService
- Alejandro Paz Olivares, Director, Global Data & Analytics, Procter & Gamble
13:40 – 14:00 LET'S MAKE IT PERSONAL - PODĄŻAĆ ZA KLIENTEM
PANEL DYSKUSYJNY:
- Nadążyć za klientem – jak nowe wzorce zachowań klientów wpływają na wyzwania biznesowe handlu
- Jak lojalizować klienta?
- Synergia działań omnichannel - przenikanie się świata tradycyjnego ze światem wirtualnym jako wyzwanie współczesnych przedsiębiorców
- Kierunki rozwoju sposobów płatności
- E-commerce w przyszłości – segmentacja e-sklepów, modele sprzedaży i doręczania
- Adrian Kurowski, Dyrektor Visa w Polsce
- Dariusz Stasik, Prezes Zarządu, W.P.I.P.
- Marek Wieteska, Prezes Zarządu, Selfmaker sp. z o.o.
- Zbigniew Wiśniewski, Wiceprezes Fundacji, Fundacja Polska Bezgotówkowa
- Robert Łaniewski, Prezes, Fundacja Rozwoju Obrotu Bezgotówkowego
14:00– 14:50 PRZYSZŁOŚĆ HANDLU - MEGATRENDY TECHNOLOGICZNE - część I
AUTOGRILL – REDEFINICJA CUSTOMER EXPERIENCE KSZTAŁTUJĄCEGO NOWY MODEL BIZNESOWY
Rafał Reif, Head of Retail & Fashion, Accenture
JAK UŻYĆ DANYCH TRANSAKCJI KART PŁATNICZYCH DO MIERZENIA EFEKTYWNOŚCI AKCJI PROMOCYJNYCH
Jarek Sygitowicz, Wiceprezes Zarządu, Zencard Sp. z o.o.
PODRÓŻ KLIENTA - CO W TYM TRUDNEGO?
Konrad Hoszowski, Technical Account Manager, Ab Initio
PERSONEL 4.0 - JAK ZMIENI SIĘ PRACA PERSONELU W SKLEPIE PRZYSZŁOŚCI?
Michał Zaremba, Commercial Director, Sagra Technology
PRZYSZŁOŚĆ NALEŻY DO OBIEKTÓW PPS. PEOPLE. PLANET. SMART&SIMPLE
Dariusz Stasik, Prezes, W.P.I.P.
14:50 – 15:20
Przerwa kawowa
15:20 – 16:00 PRZYSZŁOŚĆ HANDLU - MEGATRENDY TECHNOLOGICZNE – część II
TECHNOLOGY BEHIND AUTONOMOUS STORE
Jarosław Sokolnicki, Retail & Consumer Goods Industries Country Lead, Microsoft
ZRÓWNOWAŻONE OPAKOWANIA PRZYDATNE DO RECYKLINGU - SPROSTANIE WYMAGANIOM I OPTYMALIZACJA KOSZTÓW POPRZEZ ECODESIGN
Marta Krawczyk, Pełnomocnik Zarządu, Rekopol
JAK SPROSTAĆ WYZWANIOM RYNKU PRZY WYKORZYSTANIU PLATFORMY SAP CLOUD?
Case study – Joanna Zapaśnik, Manager, Deloitte
CUSTOMER JOURNEY MAPPING: THE PATH TO GROWTH
Case study – Nikos Tsantanis, International Business Director, Pobuca
16:00 – 16:20 NOWOCZESNE ROZWIĄZANIA W ŁAŃCUCHU DOSTAW
BLOKCHAIN TECHNOLOGIA, KTÓRA JUŻ ZMIENIA ŁAŃCUCH DOSTAW W RETAILU. – FOODTRUST USE CASES
Maciej Jędrzejczyk, CEE Blockchain Leader, IBM
OPTYMALIZACJA ZUŻYCIA ENERGII W ŁAŃCUCHU DOSTAW
Artur Pollak, Prezes Zarządu, APA Group
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w Programie
*Prelegent w trakcie potwierdzania